sobota, 16 marca 2013

Hurt - Hurt



Ostatnimi czasy wiele z zespołów które skradły moje serce dąży do zmian. Oczywiście za to jak najbardziej składam hołd w ich stronę, bo zmiany są mimo wszystko potrzebne, aby się nie nudzić. Szufladkowanie swoich produktów jest wielkim błędem, bo dzisiaj ceni się jedynie różnorodność i pomysłowość. Tylko te cechy mogą wynieść Cię na piedestał i sprawić, że powiedzą o Tobie „oryginalny”.

Na początku rozczarowałem się Lao Che, które mimo ciekawego konspektu nie kupiło w całości mojej uwagi. Oczywiście kilka momentów na płycie Soundtrack zasługuje na to, by posłuchać ich jeszcze i jeszcze, ale co mi po kilku momentach, kiedy płyta powinna być spójną całością. Nie powiem, że coś im nie wyszło, bo doceniam grupę za całokształt swojej muzycznej przeszłości. Po prostu każdy ma swój gust i trzeba otwarcie o tym mówić.

Zespół Muchy stał się moim numerem jeden od kiedy tylko do moich uszy dotarły dźwięki Terroromansu. Byli bez zarzutu, teksty i muzyka wpasowały się we mnie idealnie. Następna płyta o dziwo była jeszcze lepsza, co zachęciło mnie strasznie na ich 3 studyjny album… i bum! Pękło. Wszystko to, czego od nich oczekiwałem uciekło w jednym momencie. Ostatnimi czasy bardzo na topie stało się dołączanie do gitarowych brzmień muzyki czysto elektronicznej. Jest to bardzo odważny krok. Jeśli ktoś chce robić takie mieszanki, musi być pewien, że będzie to wynik nadzwyczajny. Muchy nie dały rady.

Co innego zatem, wreszcie, mogę powiedzieć o Hurcie. Na ich nowy krążek musiałem czekać bardzo długo, po drodze wysłuchując marnych coverów i wznowień starych hitów. Opłacała się jednak ta chwila muzycznej posuchy, gdyż nowy Hurt jest cudowny! Wprawdzie Maciek wokalnie nie daje czadu, tak jak to bywało często w przeszłości, ale właśnie to sprawia, że płyta jest magiczna. Muzyka jest bardzo wyrazista, w połączeniu z tekstami i całościowym wybrzmieniem, zawiera w sobie coś, co zadowala mnie w 100%. W dodatku taką perełkę jak Strzeżone osiedle świadomości nie sposób przestać słuchać, za co dziękuje zespołowi całym sercem! Zostaje mi tylko żal , spowodowany nieobecnością na koncercie… ale cóż! Pewnie okazja jeszcze będzie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...